Dupa ce m-am bucurat in tihna de privelistea din Terreiro da Sé am revenit pe bulevardul Avenida Vimara Peres si am pornit mai departe catre sud, pana la Ponte Dom Luis I; construit in 1886, acest pod metalic pe doua nivele uneste Centro Histórico do Porto cu Vila Nova de Gaia, capitala mondiala a vinului de Porto, aflata la sud de raul Douro; la unul din capetele podului se poate strabate cu funicularul panta de deal dintre intrarea pe pod si cheiul raului, iar privelistea de pe pod a orasului vechi si a raului este atat de frumoasa incat fara nicio retinere includ podul Dom Luis I pe lista scurta a atractiilor din Porto.
Porto: râul Douro
Asa ca prezenta raului
Douro si a oceanului ceva mai incolo i-a invatat inca din vechime cu navigatia
pe portuenses, locuitorii din Porto;
iar istoria orasului e asa strans legata de navigatie incat numele orasului inseamna
pur si simplu port; prima expeditie a
portughezilor pentru cucerirea pamanturilor de peste mare a pornit din Porto,
unde in 1415 printul Henric Navigatorul s-a imbarcat pentru a cuceri portul
maur Ceuta, din nordul Marocului; asa ca era portugheza a descoperirilor, in
care Portugalia si-a croit un imperiu maritim imens in secolele 15-16, a
inceput practic in Porto. Iar porecla de azi a localnicilor din Porto, tripeiros, tot de la navigatie se trage:
tripe insemna in era de aur a
navigatorilor portughezi carnea sarata de vita care era incarcata ca provizii
pe corabiile ce plecau pe mare, iar tripeiros
insemna mancatori de tripe; si se
pare ca tripe cu fasole, cu
condimente iuti si cu multe alte chestii (o mancare deloc usoara, va sa zica) a
ramas pana azi una dintre mancarurile specifice din Porto.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu